Ehdot käyttäessäsi Sentti & Tuuman sivustoa, tuotteita ja palveluja
Sentti ja Tuuman ehdot:
Pikalinkit yllä toimivat desktop- ja laptopkoneilla.
A. Nettisivujen käyttö
Nettisivujen käyttöön liittyvää tietoa löytyy täältä:
Tämän lisäksi yleisiin käyttöehtoihin luetaan kommentointi hyvässä maussa. Emme hyväksy vihapuhetta ja laitonta lietsontaa, vaan tällaiset kommentit poistetaan julkaisematta. Pidätämme oikeuden moderoida hyvässä maussa blogin keskustelua.
B. Tilaus, toimitus ja palautus
Tietoa Sentti ja Tuuman käytännöstä liittyen tilaukseen, toimitukseen ja palautukseen. Voimme harkita uudelleen kaikkien kohtien sisällöt, joten varmista ennen tilausta, että olet tietoinen ajankohtaisista ehdoista.
1. Tuotteiden tilaus
Tuotteet ja kurssien osallistumismaksut tilataan ja ostetaan verkkokaupasta. Ne myydään siinä järjestyksessä, jossa tilaukset otetaan vastaan. Tuotteita ja paikkoja ei voi varata.
Myymämme tuotteet ovat tavallisesti varastotavaraa, mutta tapauskohtaisesti voi etenkin kankaiden kohdalla ilmetä varastovajetta. Otamme siinä tilanteessa yhteyttä asiakkaaseen ja joko myymme pienemmän määrän kangasta tai palautamme rahat asiakkaalle.
Jotta EU-maiden asukkaat näkisivät verkkokaupassa oikeat hinnat, eikä 0 % ja verot lisättynä epämukavasti vasta kassalla, käytämme MaxMind GeoIP-palvelua kytketäksemme IP-osoitteen tiettyyn maahan. Mikäli käytät Toria tai vastaavaa salataksesi sijaintisi, todennäköisesti et näe oikeita hintoja kuin vasta lisättyäsi laskutusosoitteen.
1.1 Maksu
Sentti ja Tuuman käytössä on Visma Pay ja PayPal.
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin.
- Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle.
- Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
- Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
- Visma Pay-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla ja maksukorteilla (credit/debit). Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Siirto, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard-kortit.
- Lue lisää täällä: https://www.visma.fi/vismapay/.
Sentti ja Tuuman käytössä on myös PayPal. Lue lisää täältä.
1.2 Ennakkotilaus
Joissakin tapauksissa tuote voidaan tilata ennakkoon mikä tarkoittaa, että se maksetaan kokonaisuudessaan ennakkotilauksen yhteydessä. Tilauksen yhteyteen voi kuponkikoodilla lunastaa maksuttoman toimituksen. Koodi ilmoitetaan tuotteen kuvauksessa.
Samaan tilaukseen ei pysty lisäämään muita tuotteita kuin mahdollisesti samaan kokoelmaan kuuluvia sellaisia. Maksuun ei voi yhdistää muita kuponkikoodeja.
Ennakkotilatut tuotteet käsitellään heti kun ne ovat saapuneet liikkeeseen ja lähetetään niin pian kuin mahdollista postitse asiakkaalle. Tuotekuvauksessa ilmoittamamme ajankohta voi siirtyä tulevaisuuteen meistä riippumattomista syistä ja mikäli tuotetta force majeur-tilanteessa ei olekaan saatavilla, palautamme asiakkaan maksaman summan kokonaisuudessaan.
1.3 Ei minimitilausrajaa
Sentti ja Tuuman verkkokaupassa ei ole minimitilausrajaa vaan olet tervetullut ostamaan oman tarpeesi mukaan.
1.4 Käsittelyaika
Pyrimme käsittelemään tilauksesi mahdollisimman pian, kuitenkin maksimissaan 14 päivän kuluessa.
Saat vahvistuksen sähköpostiisi kun tilaus on luovutettu toimitettavaksi partnerillemme. Sähköpostiin on lisätty seurantakoodi.
1.5 Lahjakortit
Meillä on myynnissä sähköisiä lahjakortteja arvolta 10-200 €. Lahjakorttiin sisältyy arvonlisävero ja se on voimassa 365 päivää. Lahjakorttia voi käyttää vain verkkokaupassa.
2. Toimitus
Meillä on käytössä eri toimitustapoja. Alla mainitut hinnat sisältävät joko arvonlisäveron EU-maiden kohdalla tai nollaveron Euroopan Unionin ulkopuolella olevien maiden kohdalla. Kustannus on meille aiheutuva puhdas, alhaisimman painokategorian lähetyskulu, ilman pakkausmateriaaleja ja käsittelymaksua.
Huomaa, ettemme valitettavasti lähetä standardina erikoispainavia tai suurikokoisia tuotteita kuten lankapuolatelinettä ja leikkuumattoa Suomen ulkopuolelle. (Tämä mainitaan yksittäisten tuotteiden kohdalla.) Kustannus voi olla erittäin suuri, mutta jos tämä ei haittaa, ota yhteyttä niin hoidamme asian Zettle maksulinkin avulla PayPalin kautta.
Huomaa, että olet vastuullinen arvonlisäveroista ja muista tullaukseen liittyvistä maksuista maahantuonnin yhteydessä EU:n ulkopuolelle. Sinua ei veloiteta arvonlisäverosta verkkokaupassamme. Palautus näiden maksamattomien maahantuontiin liittyvien kustannusten takia ei ole sallittua.
2.1 Toimitus Suomeen
Käytämme lähetyksissä Suomeen sekä Postia että Matkahuoltoa.
Toimitusmaksu Suomessa on:
- Matkahuolto Lähellä, pakettipisteeseen: 6,55 € (24 %)
- Posti, konttoriin ja pakettiautomaattiin: 7,32 € (24 %)
- Posti, kotiinkuljetus: 13,78 € (24 %)
2.2 Toimitus EU-maahan Suomen ulkopuolelle
Toimitamme tilauksia EU-maihin:
- Alankomaat: 14,86 € (21 %), Posti Parcel Connect
- Belgia: 14,86 € (21 %), Posti Parcel Connect
- Bulgaria: 18,42 € (20 %), Posti Parcel Connect
- Espanja: 18,57 € (21 %), Posti Parcel Connect
- Irlanti: 22,72 € (23 %), UPS Standard
- Italia: 22,48 € (22 %), UPS Standard
- Itävalta: 14,74 € (20 %), Posti Parcel Connect
- Kreikka: 22,85 € (24 %), UPS Standard
- Kroatia: 23,04 € (25 %), UPS Standard
- Latvia: 8,36 € (21 %), Posti Parcel Connect
- Liettua: 8,36 € (21 %), Posti Parcel Connect
- Luxemburg: 16,25 € (17 %), Posti Priority
- Portugali: 18,88 € (23 %), Posti Parcel Connect
- Puola: 15,10 € (23 %), Posti Parcel Connect
- Ranska: 22,16 € (20 %), UPS Standard
- Romania: 21,93 € (19 %), UPS Standard
- Ruotsi: 11,34 € (25 %), Posti Parcel Connect
- Saksa: 10,96 € (19 %), Posti Parcel Connect
- Slovakia: 18,42 € (20 %), Posti Parcel Connect
- Slovenia: 18,73 € (22 %), Posti Parcel Connect
- Tanska: 11,88 € (25 %), Posti Parcel Connect
- Tšekki: 14,86 € (21 %), Posti Parcel Connect
- Unkari: 19,49 € (27 %), Posti Parcel Connect
- Viro: 8,29 € (20 %), Posti Parcel Connect
1.7.2021 lähtien veloitamme sinulta oman maasi arvonlisäveron mukaiset hinnat (ylläolevan listan mukaan) tässä verkkokaupassa.
2.3 Toimitus Eurooppaan EU:n ulkopuolelle
Toimitamme tilauksia seuraaviin eurooppalaisiin maihin:
- Iso-Britannia: 21,99 € (0 %), UPS Express Saver
- Liechtenstein: 21,99 € (0 %), UPS Express Saver
- Norja: 21,99 € (0 %), UPS Express Saver
- Sveitsi: 21,99 € (0 %), UPS Express Saver
Huomaa, että olet vastuullinen arvonlisäveroista ja muista tullaukseen liittyvistä maksuista maahantuonnin yhteydessä EU:n ulkopuolelle. Sinua ei veloiteta arvonlisäverosta verkkokaupassamme. Palautus näiden maksamattomien maahantuontiin liittyvien kustannusten takia ei ole sallittua.
2.4 Toimitus muihin maihin
Toimitamme useimpiin maihin. Ellei maatasi ole vielä lisätty listaan, ota yhteyttä niin selvitämme pikimmiten lähetyskulut ja avaamme maasi.
- Australia: 37,68 € (0 %), UPS Express Saver
Huomaa, että olet vastuullinen arvonlisäveroista ja muista tullaukseen liittyvistä maksuista maahantuonnin yhteydessä EU:n ulkopuolelle. Sinua ei veloiteta arvonlisäverosta verkkokaupassamme. Palautus näiden maksamattomien maahantuontiin liittyvien kustannusten takia ei ole sallittua.
3. Palautus
3.1 Palautusoikeus
Sentti ja Tuumalle on tärkeää, että olet tyytyväinen ostokseesi. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen 30 päivän kuluessa vastaanottamisesta (COVID-19 aikana, muuten 14 päivää), mikäli tuote on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotit. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen.
Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana vaan tuotteeseen tutustuminen vastaa tilannetta kun asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin kivijalan myymälässä. Palautusoikeus koskee avaamattomia tuotteita. Tällöin palautuksesta aiheutuvat kustannukset jäävät asiakkaan maksettavaksi.
Palautusoikeus ei koske:
- Määrämittaan leikattuja kankaita.
- Avattuja precuts-nippuja (valmistajan pakkaamia erikoisleikattuja tuotteita kuten fat quarters, charm squares ja jelly rolls).
- Avattuja tuotteita kuten neulat, sakset ja mittanauhat alunperin suljetussa paketissa sekä tuotepaketteja.
- Tilkkukankaissa ilmenee välillä tuotantoprosessissa syntyviä likaisia viivoja tai muita epäpuhtauksia, jotka eivät lueta virheiksi. Suosittelemme näiden kevyttä käsinpesua.
- Kankaiden loimi- ja kudelangoissa on liitoskohtia, jotka saattavat muodostaa pienimuotoisia palleroita kankaaseen. Nämä ovat luonnollisia osia kangasta eikä niitä lueta virheiksi.
3.2 Reklamaatio
Jos palautusoikeuden ulkopuolelle jäävässä tuotteessa ilmenee varsinaisia virheitä, se saadaan palauttaa. Tällöin palautuksesta aiheutuvat kustannukset jäävät Sentti ja Tuuman maksettavaksi.
Sentti ja Tuuma vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Jos tuote on rikkoutunut toimituksessa on tästä ilmoitettava lähetille tai välittömästi Sentti ja Tuuman asiakaspalveluun. Tällöin palautuksesta aiheutuvat kustannukset jäävät Sentti ja Tuuman maksettavaksi.
Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa, asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tässä tapauksessa Sentti ja Tuuma vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Vian havaittuaan, asiakkaan on välittömästi ilmoitettava tästä Sentti ja Tuuman asiakaspalveluun, jotta jatkotoimenpiteistä voidaan neuvoa.
Sentti ja Tuuma ei vastaa tuotteen väärinkäytöstä tai huolimattomuudesta käytön yhteydessä aiheutuneista vaurioista. Normaalin käytön yhteydessä ilmenevät kulumiset kuten kankaan haalistuminen pesujen johdosta eivät myöskään ole Sentti ja Tuuman vastuulla.
3.3 Palautus postipakettina
Palautetun tuotteen on oltava käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen.
Palautus tehdään asiakkaan kustannuksella postitse.
Postitse palautettava tuote on pakattava huolellisesti Sentti ja Tuuman käyttämään pakkausmateriaaliin.
3.4 Rahan palautus
Kun tuote on saapunut Sentti ja Tuuman liikkeeseen, tarkistamme tavaran kunnon. Teemme hyvityksen asiakkaan valitseman maksukanavan kautta viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saavuttua liikkeeseen.
Jos tilauksessa oli useampi tuote, palautamme yhteishinnan niistä jotka palautettiin Sentti ja Tuumalle.
Jos tuote on menettänyt myyntiarvoa, asiakas on tapauskohtaisesti velvollinen korvaamaan tämän Sentti ja Tuumalle, joten veloitamme arvonalentumisen hinnan.
Toimitusmaksua emme palauta.
C. Kurssitoiminta
Kurssitoimintaan liittyvät ehdot lisätään kun palvelu avataan COVID-19 pandemian puitteissa.
Valokuva: Hello I’m Nik. Päivitetty viimeksi: 5 heinäkuuta 2021.