Tietoa Sentti ja Tuuman käytännöstä liittyen tilaukseen, toimitukseen ja palautukseen. Voimme harkita uudelleen kaikkien kohtien sisällöt, joten varmista ennen tilausta, että olet tietoinen ajankohtaisista ehdoista.
1. Tuotteiden tilaus
Tuotteet ja kurssien osallistumismaksut tilataan ja ostetaan verkkokaupasta. Ne myydään siinä järjestyksessä, jossa tilaukset otetaan vastaan. Tuotteita ja paikkoja ei voi varata.
Myymämme tuotteet ovat tavallisesti varastotavaraa, mutta tapauskohtaisesti voi etenkin kankaiden kohdalla ilmetä varastovajetta. Otamme siinä tilanteessa yhteyttä asiakkaaseen ja joko myymme pienemmän määrän kangasta tai palautamme rahat asiakkaalle.
1.1 Maksu
Sentti ja Tuuman käytössä on OP Ryhmän Checkout Finland Oy (
) tarjoamia maksukanavia, joihin luetaan seuraavat maksutavat: pankit, mobiilimaksutavat (MobilePay, Pivo, Siirto) ja luottokortit (Mastercard, VISA).Checkoutilla on
Sentti ja Tuuman käytössä on myös PayPal. Lue lisää täältä.
1.2 Ennakkotilaus
Joissakin tapauksissa tuote voidaan tilata ennakkoon mikä tarkoittaa, että se maksetaan kokonaisuudessaan ennakkotilauksen yhteydessä. Tilauksen yhteyteen voi kuponkikoodilla lunastaa maksuttoman toimituksen. Koodi ilmoitetaan tuotteen kuvauksessa.
Samaan tilaukseen ei pysty lisäämään muita tuotteita kuin mahdollisesti samaan kokoelmaan kuuluvia sellaisia. Maksuun ei voi yhdistää muita kuponkikoodeja.
Ennakkotilatut tuotteet käsitellään heti kun ne ovat saapuneet liikkeeseen ja lähetetään niin pian kuin mahdollista postitse asiakkaalle. Tuotekuvauksessa ilmoittamamme ajankohta voi siirtyä tulevaisuuteen meistä riippumattomista syistä ja mikäli tuotetta force majeur-tilanteessa ei olekaan saatavilla, palautamme asiakkaan maksaman summan kokonaisuudessaan.
1.3 Ei minimitilausrajaa
Sentti ja Tuuman verkkokaupassa ei ole minimitilausrajaa vaan olet tervetullut ostamaan oman tarpeesi mukaan.
1.4 Käsittelyaika
Pyrimme käsittelemään tilauksesi mahdollisimman pian, kuitenkin maksimissaan 14 päivän kuluessa. Saat vahvistuksen sähköpostiisi kun tilaus on luovutettu toimitettavaksi partnerillemme.
2. Toimitus
Meillä on käytössä eri toimitustapoja.
2.1 Nouto myymälästä
Tilauksen voi maksutta noutaa liikkeestä sopimuksen mukaan. Olemme paikalla vaihtelevasti ja sovimme tarkan ajankohdan tilauksen ollessa noudettavissa.
2.2 Toimitus Suomeen
Käytämme lähetyksissä Suomeen sekä Postia että Matkahuoltoa.
Toimitusmaksu Suomessa on Postin konttoriin ja pakettiautomaattiin tai Matkahuollon pakettipisteeseen tilattaessa 5,90 €/tilaus, Postin kotiinkuljetuksella 13,90 €/tilaus.
Yli 120 €:n tilaukset toimitetaan Postin konttoriin ja pakettiautomaattiin tai Matkahuollon pakettipisteeseen ilman toimituskuluja. Ei koske kotiinkuljetuksen vaihtoehtoa.
2.3 Toimitus EU-maahan Suomen ulkopuolelle
Toimitamme tilauksia EU-maihin. Muualle kuin Suomeen lähtevät tilaukset toimittaa GLS. Toimitusmaksu on 8,90 €/tilaus.
Yli 150 €:n tilaukset toimitetaan ilman toimituskuluja.
3. Palautus
3.1 Palautusoikeus
Sentti ja Tuumalle on tärkeää, että olet tyytyväinen ostokseesi. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen 30 päivän kuluessa vastaanottamisesta (COVID-19 aikana, muuten 14 päivää), mikäli tuote on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotit. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen.
Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana vaan tuotteeseen tutustuminen vastaa tilannetta kun asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin kivijalan myymälässä. Palautusoikeus koskee avaamattomia tuotteita. Tällöin palautuksesta aiheutuvat kustannukset jäävät asiakkaan maksettavaksi.
Palautusoikeus ei koske:
- Määrämittaan leikattuja kankaita.
- Avattuja precuts-nippuja (valmistajan pakkaamia erikoisleikattuja tuotteita kuten fat quarters, charm squares ja jelly rolls).
- Avattuja tuotteita kuten neulat, sakset ja mittanauhat alunperin suljetussa paketissa sekä tuotepaketteja.
- Tilkkukankaissa ilmenee välillä tuotantoprosessissa syntyviä likaisia viivoja tai muita epäpuhtauksia, jotka eivät lueta virheiksi. Suosittelemme näiden kevyttä käsinpesua.
- Kankaiden loimi- ja kudelangoissa on liitoskohtia, jotka saattavat muodostaa pienimuotoisia palleroita kankaaseen. Nämä ovat luonnollisia osia kangasta eikä niitä lueta virheiksi.
3.2 Reklamaatio
Jos palautusoikeuden ulkopuolelle jäävässä tuotteessa ilmenee varsinaisia virheitä, se saadaan palauttaa. Tällöin palautuksesta aiheutuvat kustannukset jäävät Sentti ja Tuuman maksettavaksi.
Sentti ja Tuuma vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Jos tuote on rikkoutunut toimituksessa on tästä ilmoitettava lähetille tai välittömästi Sentti ja Tuuman asiakaspalveluun. Tällöin palautuksesta aiheutuvat kustannukset jäävät Sentti ja Tuuman maksettavaksi.
Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa, asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tässä tapauksessa Sentti ja Tuuma vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Vian havaittuaan, asiakkaan on välittömästi ilmoitettava tästä Sentti ja Tuuman asiakaspalveluun, jotta jatkotoimenpiteistä voidaan neuvoa.
Sentti ja Tuuma ei vastaa tuotteen väärinkäytöstä tai huolimattomuudesta käytön yhteydessä aiheutuneista vaurioista. Normaalin käytön yhteydessä ilmenevät kulumiset kuten kankaan haalistuminen pesujen johdosta eivät myöskään ole Sentti ja Tuuman vastuulla.
3.3 Palautus henkilökohtaisesti tai postipakettina
Palautetun tuotteen on oltava käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen.
Jos tuote on alunperin noudettu liikkeestä (maksuton toimitus), palautus voidaan tehdä liikkeeseen tai asiakkaan kustannuksella postitse.
Postitse palautettava tuote on pakattava huolellisesti Sentti ja Tuuman käyttämään pakkausmateriaaliin.
3.4 Rahan palautus
Kun tuote on saapunut Sentti ja Tuuman liikkeeseen, tarkistamme tavaran kunnon. Teemme hyvityksen asiakkaan valitseman maksukanavan kautta viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saavuttua liikkeeseen.
Jos tilauksessa oli useampi tuote, palautamme yhteishinnan niistä jotka palautettiin Sentti ja Tuumalle.
Jos tuote on menettänyt myyntiarvoa, asiakas on tapauskohtaisesti velvollinen korvaamaan tämän Sentti ja Tuumalle, joten veloitamme arvonalentumisen hinnan.
Toimitusmaksua emme palauta.
Sentti ja Tuuma:
- Sähköposti: info (at) senttijatuuma.fi
- Osoite: Lauttasaarentie 11, 00200 Helsinki, Suomi.
- Puhelin: +358 40 322 8927. Puhelinaikamme: ma 9.00-9.30, ke 16.00-16.30, pe 13.00-13.30.
- Yritys: Sentti ja Tuuma, Y-tunnus 2446380-0, VAT-numero FI24463800.
Valokuva: Kelli McClintock. Päivitetty viimeksi: 28 heinäkuuta 2020.